Jak stworzyć stronę internetową dla instytucji publicznych?

Jak stworzyć stronę internetową dla instytucji publicznych?

Strony internetowe instytucji publicznych w istotny sposób różnią się od witryn firmowych czy prywatnych. Ich najważniejszym celem jest informowanie, dlatego powinny być tworzone przede wszystkim z myślą o łatwym dostępnie do informacji. To jednak niejedyny wymóg stawiany serwisom dla instytucji publicznych. Sprawdź, czym powinny się one charakteryzować i jak je prawidłowo stworzyć.

Zgodność z wymogami WCAG 2.1

Strony internetowe należące do instytucji publicznych powinny być dostępne dla każdego obywatela – również dla osób, które mogą mieć trudności z czytaniem czy poruszaniem się po tradycyjnych, popularnych witrynach w sieci. Dlatego też wprowadzono konkretne wytyczne. Biuletyny informacji publicznej BIP oraz strony dla urzędu muszą być zgodne z wymogami prawnymi WCAG 2.1.

Wytyczne te obejmują wiele zaleceń dotyczących zwiększenia dostępności treści internetowych. Ich wdrożenie sprawia, że treści są bardziej dostępne dla szerokiego grona osób z niepełnosprawnościami, w tym osób z zaburzeniami mowy, niepełnosprawnością ruchową, osób niedosłyszących, głuchych, słabowidzących i niewidomych. Wdrożenie wytycznych zwiększa też dostępność dla osób z nadwrażliwością na światło, z niepełnosprawnościami złożonymi, jak również niektórych osób, które mają ograniczenia poznawcze i trudności w uczeniu się.

Możliwość załatwiania spraw urzędowych przez Internet

Obecnie załatwianie rozmaitych spraw urzędowych przez Internet nie jest niczym zaskakującym. Co więcej, użytkownicy coraz częściej oczekują od instytucji możliwości załatwienia różnych spraw z domu. Dzięki profesjonalnemu oprogramowaniu jest to możliwe. Niektóre firmy oferują obecnie specjalne oprogramowanie dla instytucji publicznych. Panel administracyjny w tworzonym oprogramowaniu jest intuicyjny, łatwy w obsłudze i wygodny. Umożliwia mieszkańcom załatwienie większości wielu spraw online, co skraca czas oczekiwania w kolejkach oraz ułatwia pracę urzędnikom. Ważna jest też możliwość rozbudowy witryny, co pozwala dopasować ją do ewentualnych przyszłych zmian i nowych wymagań odbiorców.

Poza wszechstronną funkcjonalnością portalu, dla klienta ważna jest też użyteczność dla pracowników. Oprogramowanie powinno zatem być wygodne w obsłudze także dla urzędników, którzy przez intuicyjny system mogą w jednym miejscu odpowiadać na wiadomości klientów, rozpatrywać wnioski, a nawet dodawać i aktualizować treści na stronie. Przemyślany, dopasowany do indywidualnych wymagań konkretnej instytucji i dopracowany system ułatwia pracę urzędnikom, a także uzyskanie informacji i załatwienie sprawy petentom.

Strony dla urzędu stworzone przez profesjonalistów

Jeśli chcesz mieć pewność, że strony dla urzędu będą przejrzyste i łatwo dostępne dla klientów oraz proste w obsłudze dla urzędników, zaufaj doświadczonej firmie. Najlepiej, aby serwis zbudował wyspecjalizowany w tym zakresie software house Gdynia i całe Trójmiasto obfitują w instytucje publiczne oraz mieszkańców, którzy oczekują łatwego dostępu do informacji i możliwości załatwienia wielu spraw drogą online. Zlecenie wykonania serwisu profesjonalistom, np. firmie Pixlab, to gwarancja stworzenia intuicyjnej w obsłudze, funkcjonalnej strony internetowej, która buduje pozytywny wizerunek urzędu.

Share