Prowadzisz firmę? Jeśli tak, nie obędziesz się bez dobrej strony internetowej, niezależnie od profilu działalności. Pamiętaj jednak, że nie wystarczy zadbać o to, jak wygląda czy jakie treści się na niej znajdują. Trzeba też zatroszczyć się o to, aby… znaleźli ją Twoi klienci. Podstawa to reklama strony internetowej. Zobacz, co decyduje o jej skuteczności.
Reklama strony internetowej: dlaczego jest potrzebna?
Zastanawiasz się, czy na pewno jest Ci potrzebna reklama strony internetowej? Zdecydowanie tak! Jeżeli odpowiednio nie wypromujesz swojego serwisu, szanse na to, że klient do niego dotrze, są bardzo niewielkie. A przecież strona www może być dobrym narzędziem marketingowym i sprzedażowym!
Czemu jednak jest niezbędne walczenie o uwagę odbiorców? Choćby dlatego, że w przestrzeni Internetu są miliardy innych stron. Oczywiście nie każda z nich jest Twoją konkurencją, ale żeby dotrzeć do osób, które mogą być zainteresowane tym, co oferujesz, musisz się do nich przebić.
Jak promować stronę internetową?
Reklama strony internetowej to bardzo szerokie pojęcie. Mieszczą się w nim zarówno narzędzia zbliżone do tych stosowanych przy promowaniu produktów, jak i inne techniki – takie, które pozwalają zwiększyć widoczność serwisu w Google.
Promowanie strony internetowej zaczyna się od pozycjonowania
Pozycjonowanie to inaczej wdrożenie różnych zabiegów, które przekonają algorytmy Google, aby polecała Twoją stronę użytkownikom. Oczywiście nie wszystkim, ale tym, którzy wyszukują informacje związane z Twoją branżą i mogą stać się klientami.
Co wpływa na pozycję stron w wynikach wyszukiwania? Mnóstwo czynników! Jednak wśród tych podstawowych są:
- techniczne dostosowanie serwisu do wymogów użytkowników – pod kątem szybkości i poprawności ładowania się strony, jej przejrzystości, a także np. bezpieczeństwa użytkowania (minimum to certyfikat SSL);
- wysokiej jakości treści – takie, które są „na temat” i odpowiadają na zapytania internautów;
- optymalizacja serwisu pod SEO, np. poprzez zastosowanie przyjaznych adresów URL podstron, logicznej mapy serwisu czy też wykorzystanie meta tagów oraz linkowania wewnętrznego.
To oczywiście czubek góry lodowej, ale o te kwestie trzeba zadbać na start, jeśli reklama strony internetowej ma się powieść.
Rozważ płatną reklamę strony internetowej
Pozycjonowanie to tylko jedna strona medalu. Przez stosowanie zabiegów opisanych powyżej możesz poprawić swoją widoczność w organicznych wynikach Google. To jednak potrwa co najmniej 3-6 miesięcy. Możesz jednak zadziałać równolegle z innej strony – inwestując w płatną reklamę strony internetowej.
Do dyspozycji również masz ogrom narzędzi. Są to np.:
- linki sponsorowane, które wyświetlają się nad wynikami Google i pod nimi;
- reklamy displayowe, a zatem pojawiające się na różnych portalach odwiedzanych przez użytkownika, w formie tekstowej albo graficznej;
- reklamy w mediach społecznościowych, np. na Facebooku czy Instagramie.
Dobrze zoptymalizowana kampania może zdziałać „cuda” i szybko przyciągnąć do Twojego serwisu dużą grupę użytkowników. Pamiętaj jednak, że efekty są tym lepsze, im wyższe nakłady finansowe poniesiesz.
Czy można ominąć promowanie strony internetowej?
Dopiero rozpoczynasz działalność biznesową i zastanawiasz się, czy możesz w jakiś sposób uniknąć dużych wydatków na pozycjonowanie i płatne reklamy na start? Taka możliwość istnieje, np. jeśli chcesz prowadzić e-sprzedaż. Wcale nie musisz tego robić przez własną stronę internetową! Coraz więcej biznesów tego typu opiera się o platformy e-commerce.
W tym serwisie sprzedawcy mogą sięgnąć po potencjał drzemiący w ponad 22 mln (!) unikalnych użytkowników każdego miesiąca. To zatem dobre miejsce, aby dotrzeć do klientów ze swoją ofertą. Zarówno założenie oraz prowadzenie konta firmowego, jak i wystawienie propozycji sprzedażowych są zupełnie bezpłatne. Natomiast o widoczność oferty „walczy się” wewnątrz serwisu.
Na start korzystanie z opcji promowania swojego e-sklepu może być nawet bezpłatne. Przykładowo, w ramach Pakietu powitalnego każda nowa firma otwierająca konto otrzymuje 100 darmowych wyróżnień. To pozwoli „podbić” oferty – tak, aby były lepiej widoczne dla klientów – a co za tym idzie sprawi, że pierwsza sprzedaż przyjdzie szybko.
Dlatego w przypadku takiego biznesu intensywna reklama strony internetowej nie jest konieczna. Można ją np. odłożyć na później lub rozłożyć budowanie zasięgów w czasie. Sprzedaż może być efektywna bez inwestowania środków w ten cel, jednak decyzja o tym, którą drogą pójdziesz, należy do Ciebie.