Rozwój płatności online – jak zrewolucjonizował e-commerce?

Rozwój płatności online – jak zrewolucjonizował e-commerce?

Opcje płatności ewoluowały od dawna, a wraz z rozwojem technologii internetowej pojawiały się nowe możliwości. Wszystko to, co dziś dostępne jest dla potencjalnego klienta, wynika z tego postępu, który bezpośrednio wpłynął na globalny rynek e-commerce i sposób jego działania.

Od elektronicznych transferów do kart kredytowych

Rok 1871 był przełomowy dla zakupów. To właśnie wtedy po raz pierwszy nie była potrzebna fizyczna obecność i płatność w punkcie sprzedaży. Western Union (wówczas Western Union Telegraph Company) wprowadził elektroniczne transfery funduszy (EFT) jako metodę płatności na odległość. Firma zrewolucjonizowała płatności w 1914 r., kiedy wprowadziła konta i karty obciążeniowe, z których można było korzystać w różnych firmach. Klienci mogli wykorzystać je do kupowania przedmiotów na kredyt, który następnie musiał zostać spłacony.

W latach 50. pojawiły się karty kredytowe, które pozwalały na przedłużenie spłaty zaciągniętego kredytu, zwykle z dodatkowymi opłatami za odsetki. Dużą uciążliwość stanowił wówczas proces weryfikacji klienta, który wymagał od sprzedawcy indywidualnego sprawdzenia jego możliwości finansowych. Dlatego wraz z pojawieniem się Internetu rewolucja systemów płatności elektronicznych posunęła się jeszcze dalej.

Nowoczesne płatności online i wzrost znaczenia rynku e-commerce

Wraz z rozwojem Internetu spopularyzowały się e-zakupy i inne usługi branży e-commerce. Przyczyniły się do tego także płatności online, które stale ewoluują i upraszczają finalizowanie transakcji. Handel elektroniczny stał się szybszą i wydajniejszą formą transakcji. Nowoczesne metody szybkich przelewów realizowanych przez operatorów takich jak system płatności online Przelewy24, BLIK czy karty płatnicze umożliwiły dokonywanie bezpiecznych opłat za zakupy.

Trend na transakcje w sieci wzmocnił się w ciągu ostatnich dwóch lat. Przed pandemią Covid-19 popularność handlu online rosła na całym świecie w stałym tempie 4,5 procent rocznie. Jednak w czasach koronawirusowego kryzysu krajobraz branży e-commerce uległ głębokim zmianom. Głównie ze względu na blokady ograniczające ruch, środki mające na celu ochronę zdrowia publicznego oraz rosnące preferencje konsumentów, aby unikać sklepów stacjonarnych. Ogólnie firmy, które były w stanie przystosować się do platform cyfrowych, prosperują dziś nawet lepiej niż przed pandemią.

Rozwój płatności online – szansa dla małych przedsiębiorców

Rozwój handlu elektronicznego przyczynił się również do wzrostu znaczenia cyfrowych płatności świadczonych małym firmom. Rynek jest bardzo zróżnicowany, więc niewielkie firmy e-commerce, które chcą się rozwinąć, muszą współpracować z zewnętrznymi operatorami. To oni oferują różne rozwiązania płatnicze (więcej informacji znajdziesz na stronie https://www.przelewy24.pl/).

Szansą rozwoju dla małych przedsiębiorców jest poszerzenie gamy preferowanych przez klientów opcji płatności online, z których duże firmy korzystają od dłuższego czasu. Akceptowanie różnych metod płatności i podkreślanie tego faktu w widocznym miejscu, wzbudza zaufanie konsumentów.

Share