Jak projektować etykiety samoprzylepne?

Jak projektować etykiety samoprzylepne?

Powszechność etykiet naklejanych na opakowania wynika z ich niezrównanej funkcjonalności. Przygotowanie efektownego znakowania dowolnego produktu staje się znacznie łatwiejsze, jeśli mamy do dyspozycji solidne akcesoria. W dzisiejszym artykule skupimy się nie tyle na właściwościach materiałowych etykiety samoprzylepnej, ile na jej projekcie graficznym. Jak maksymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń? Jak umieścić informacje na etykietach, aby spełniały wymogi prawne i przyciągały wzrok konsumentów?

Projekt etykiety samoprzylepnej krok po kroku

W pierwszej kolejności musimy podjąć wyzwanie przemyślanego ułożenia wszystkich elementów, które mają się znaleźć na gotowym oznaczeniu. Logo producenta, kod kreskowy, slogan reklamowy, katalog prawnie wymaganych informacji – sporo tego, jak na niewielki skrawek materiału.

Nie wolno zapominać o zachowaniu czytelności i przejrzystości etykiety. Nadmierne zagęszczenie danych zniechęca klientów, a także prowadzi do konsekwencji finansowych na skutek kontroli właściwych instytucji. Lepiej rozważyć zwiększenie rozmiaru etykiety, niż upychać na siłę wszystkie składniki przekazu.

Warto zadbać o oryginalną czcionkę i spójną kolorystykę, która będzie współgrać ze stylem działalności producenta. Etykiety wpływają na rozpoznawalność marki na półce sklepowej. Często to właśnie one stają się wizytówką w oczach potencjalnych odbiorców. Wysiłek na etapie projektowym skutkuje lepszymi wynikami sprzedażowymi.

Kolejnym krokiem staje się uwzględnienie w projekcie tzw. spadów drukarskich, czyli obszarów podlegających odcięciu na etapie drukowania. Wszystkie elementy graficzne należy zawrzeć przed linią spadu. W przeciwnym razie ryzykujemy utratą cennych danych na etykiecie.

Mając gotowy układ grafiki, należy zapisać projekt w jednym z popularnych formatów. JPEG lub PDF w zupełności wystarczy. Przesłanie plików w tym formacie do drukarni zapewni bezbłędny odczyt i zagwarantuje niezmienność układu względem pierwotnych założeń. Pamiętaj, aby korzystać z uniwersalnej przestrzeni barwnej CMYK. Projekty w Adobe RGB charakteryzują się wprawdzie większą paletą barw, jednak pozostają niekompatybilne z wieloma drukarkami na rynku. Lepiej dmuchać na zimne i unikać potencjalnych rozczarowań.

Skorzystaj z profesjonalnej pomocy

Profesjonalne etykiety powstają w zaawansowanym parku maszynowym, wspieranym pracą projektantów i grafików komputerowych. Złożoność etapu projektowego przyczynia się do rozpowszechnienia outsourcingu wydruku etykiet. Takie działanie generuje oszczędności czasowe i pomaga w obniżeniu kosztów.

Jeśli chcesz zaprojektować i wykonać samoprzylepne etykiety we Wrocławiu, mamy dla Ciebie ciekawą propozycję. Trudno o bardziej kompleksowy pakiet usług w tym zakresie niż ten opracowany przez firmę HDlabel. Jako doświadczony producent samoprzylepnych systemów znakowania produktów, skupia się na fachowej pomocy dla przedsiębiorców. Wejdź na stronę https://hdlabel.pl i przekonaj się, jak ogromny potencjał kryje w sobie efektowne znakowanie.

Share